FAQ – Veelgestelde vragen
FAQ – Veelgestelde vragen
De theoriegroepen bij C/CE Prof bestaan uit maximaal 8 personen, zodat je voldoende persoonlijke begeleiding krijgt.
Ja, je kunt de lesstof voor Code 95 online leren of deelnemen aan avondtheoriecursussen bij C/CE Prof.
De theorietrainingen beginnen normaal gesproken in januari, april, en september, met lessen op maandag- en donderdagavond van 19.00 tot 21.30 uur.
Tijdens de theorielessen leer je onder andere over verkeersregels, rijtijden, vergunningen, veiligheid en vrachtbrieven. Daarnaast over de techniek van een vrachtauto
Het RVM1-C1-examen behandelt verkeerstechniek en algemene voertuigkennis, essentieel voor het door het verkeer kunnen rijden met vrachtwagens.
Je moet de examens RVM1-C (algemeen), VM2-C (Code 95), en VM3-C (Code 95) succesvol afleggen.
Je moet de vrachtwagen onder controle hebben, navigeren naar een opgegeven locatie en enkele speciale manoeuvres uitvoeren.
Het praktijkexamen voor rijbewijs C duurt ongeveer 85 minuten, inclusief voertuigcontrole en bijzondere verrichtingen.
Ja, in overleg kunnen we kijken naar de mogelijkheden voor trekker met oplegger. Normaal gesproken wordt er bij CCEProf gelest met een middenas- aanhangwagen. Het rijden hiermee verschilt niet ontzettend veel van een trekker / oplegger combinatie.
Je leert de vrachtwagen besturen in alle omstandigheden en situaties, waarbij de bijzondere manoeuvres, zoals keren op smalle wegen en bochten achteruit aan de orde komen.
De praktijklessen worden gegeven op verschillende soorten wegen, zowel binnen als buiten de bebouwde kom. De praktijklessen starten in Staphorst.
Voor rijbewijs CE leer je de vrachtwagen met aanhangwagen of trekker- oplegger te beheersen onder alle omstandigheden en in alle situaties, inclusief bijzondere verrichtingen, zoals achteruitrijden.
Je kunt het theorie-examen zo vaak als nodig herhalen totdat je het succesvol hebt afgelegd.
De Toets Besloten Terrein is een praktijkexamen waarbij je een vrachtwagen manoeuvreert over een parcours met 10 verschillende oefeningen. Je start met de uitleg van de spiegelafstelplaats.
De Praktische Toets beoordeelt je vaardigheden in lading zekeren, laden en lossen ,veiligheidscontrole en het juist beladen van een vrachtauto.
Voor Code 95 moet je drie theoriedelen behalen: RVM1-C, VM2-C, en VM3- C, daarnaast doe je 4 praktijkexamens, te weten praktijk C en CE (indien van toepassing), praktische toets en toets besloten terrein.
Het RV1-examen bestaat uit 65 meerkeuzevragen over verkeer en techniek.
Je mag pas praktijkexamen doen als je alle vereiste theorie-examens hebt gehaald.
Je kunt bij C/CE Prof een proefles (2 uur) volgen. Deze is gratis, indien je de volledige opleiding voor het rijbewijs C met code 95 bij C / CE Prof gaat volgen. Besluit je niet te starten, dan betaal je € 150,= (exclusief BTW)
Er zijn geen extra kosten voor afwijkende lestijden of weekendlessen. Je krijgt vooraf een offerte van de rijopleiding en dat zijn de kosten, die je betaalt. Doe je een extra examen of extra rijlessen, dan krijg je daarvan de extra kosten in rekening gebracht.
Bij C/CE PROF betaal je per onderdeel, welke je op dat moment volgt. Je betaalt dus niet de gehele opleiding vooraf, maar in gedeeltes tijdens de opleiding.
De werkgever kan tot 65% van het lesgeld besparen met de SOOB-subsidie, afhankelijk van de situatie ( doorstroom of zij-instroom).
Werkgevers, die lid zijn van de SOOB (Stichting Opleiding en Ontwikkeling Beroepsgoederenvervoer), kunnen de SOOB-subsidie aanvragen voor
werknemers, die doorstromen naar het rijbewijs of zij-instromer (uit een andere bedrijfstak komen) zijn.
De kosten variëren, en zijn vooral afhankelijk van het behalen van je examens. Niet in 1 keer slagen geeft hogere kosten. Gemiddeld genomen
kost een opleiding voor het rijbewijs C met code 95 tussen de € 4.500 en € 5.000 euro (inclusief BTW), als je alle onderdelen in 1 keer haalt. Bij zakelijke klanten kan de BTW verrekend worden.
CCEProf heeft één van de hoogste slagingspercentages in de regio, dankzij persoonlijke begeleiding en praktijkgerichte trainingen. Je kunt dit vinden op de CBR site (onafhankelijk).
Naast rijopleidingen biedt C/CE Prof ook advies en ondersteuning aan transport- en logistieke bedrijven, onder ander code 95 nascholing.
C/CE Prof is niet de grootste rijschool in de regio, maar onderscheidt zich door een kwalitatief goede rijopleiding met persoonlijke aandacht en een doordachte opbouw in de rijopleiding. Oog voor de leerling en wat hij of zij nodig heeft. Het resulteert in een zeer goed slagingspercentage.
C/CE Prof is opgericht in 2014 en sindsdien actief in het opleiden en nascholen van beroepschauffeurs.
Marinus Corée is de oprichter en eigenaar van C/CE Prof. Hij heeft jarenlange ervaring in de transport- en logistieksector.
C/CE Prof is een opleidingscentrum voor beroepschauffeurs, gespecialiseerd in rijopleidingen en nascholing voor vrachtwagenchauffeurs.
Je kunt je inschrijven via het online formulier op de website of contact opnemen met C/CE Prof om je nascholing te plannen.
Als je Code 95 verloopt, mag je niet meer beroepsmatig rijden, totdat je de vereiste nascholing weer hebt voltooid.
Ja, elke beroepschauffeur met Code 95 moet iedere vijf jaar de nascholing volgen.
Ja, C/CE Prof biedt flexibele nascholingstrajecten die te combineren zijn met
je werk.
Als je de nascholing niet op tijd voltooit, vervalt je Code 95 en mag je niet
meer beroepsmatig rijden.
Elke vijf jaar moet je 35 uur nascholing volgen om je Code 95 te behouden.
Ja, een deel van de theorielessen voor Code 95 kan via e-learning gevolgd
worden. Maximaal 12 uur (3 x 4 uur). Je volgt dan voor 1 cursus 4 uur e-
learning (via de computer) en je volgt 3 uur praktijkles (theorie of rijden)
Nascholing bij C/CE Prof bestaat uit praktijkgerichte lessen en theorielessen,
waarmee je je rijvaardigheden op peil houdt en relevante kennis aangereikt
krijgt om bij te blijven in het vakgebied van transport.
Voor het behouden van Code 95 moet je 35 uur nascholing volgen in 5 jaar,
waarvan minimaal 7 uur praktijklessen.
Nascholing is verplicht om je vakbekwaamheid te behouden en je Code 95
elke vijf jaar te vernieuwen.